booked.net

דף הנצחה לגל יונתן (יוני) ז”ל

יוני, קורות חייו

יוני נולד בבית השיטה בעשרה בתמוז תש”ב, 3.7.1952, בן זקונים להוריו ציונה ובנימין גל. הוא גדל בבית השיטה בקבוצת “רימון”, ומגיל צעיר בלט במנהיגותו השקטה. כילד ניגן בכינור, היה פעיל בחברה, ושימש כראש “בית כחול” בחברת הילדים. בתום שנות בית הספר יצא יוני ל”שנה שלישית” טרום צבא, ובה עסק בעריכת עלון חטיבת בני הקיבוץ המאוחד, “יחדיו”. בנובמבר 1972 החל את שירותו הצבאי בחיל השריון. כשהיה מעט לפני סיום קורס הקצינים פרצה מלחמת יום הכיפורים, וצוערי הקורס (שנקרא מאז “הקק”ש שלא נגמר”) הוזעקו לגזרת מעוז “מפרקת” בתעלה, ובהמשך הועלו לתגבר את כוחות השריון בגולן. עם “כוח עמוס”, פלוגה מקובצת משרידי יחידות שונות, לחם יוני במובלעת הסורית. את שירות המילואים עשה כמ”פ בדרגת רס”ן, ולחם גם במלחמת לבנון הראשונה.

בספטמבר 1975, עם סיום שירותו הסדיר, חזר יוני לבית השיטה והשתלב בענף הפלחה ובמקביל נרתם להדרכת גרעין לקיבוץ נערן, ולאחריו התחיל להדריך את הגרעין הראשון של אורטל – גרעין בו הייתה חברה גם יעל – שהיה מיועד להקים קיבוץ נוסף ברמת הגולן. יוני ליווה את הגרעין מספר שנים, ובדצמבר 1980 החליט להצטרף אל חניכיו כחבר באורטל. שנתיים עבד בפלחה, ובשנת 1982 נטל עליו את תפקיד מזכיר הקיבוץ. בהמשך הקים וריכז את כרם היין של אורטל.

בשנים 1984- 1990 למד יוני בירושלים ובפקולטה לחקלאות ברחובות, והוסמך לתואר ראשון בקרקע ומים. כששב  לאורטל בשנת 1988 מונה לריכוז משק. הוא נישא ליעל ב-1986, ובהמשך נולדו להם שלוש בנותיהם: נועה, אור וענבר.

בין 1992 ל-1995, תוך עבודתו בכרם, השלים יוני לימודי תואר שני בתחום המטעים, ואז החל לעבוד כמדריך בשרות השדה בגולן במסגרת מור”ג (מחקר ופיתוח רמת-הגולן). במרץ 2003 הצטרף לארגון שה”ם (שרות ההדרכה והמקצוע) של משרד החקלאות, בתחילה כמדריך שדה ומטעים בגולן ובגליל, ובהמשך כמדריך מקצועי ראשי. לצד אלה החל בשנים האחרונות ללמד חקלאות במכללת תל חי ובמכללת אוהלו, והוזמן ולהרצות בכנסים וּללמד ביעדים רבים בחו”ל.

במאבק על הגולן, בשנים 1992-2000 היה יוני פעיל ומעורב יחד עם חבריו בוועד ישובי הגולן ובצוות הפעולה של אורטל.
לאורך שנים שימש כנציג אורטל במליאת המועצה, והיה שותף ומעורב ביוזמות חקלאיות וכלכליות באזור. באורטל היה בקדנציות שונות מרכז ועדת קליטה, חבר במזכירות ובהנהלה הכלכלית. בכל תפקידיו היה ידוע תמיד כאיש עקרונות, דעתן, מסור וחכם.

תחביבו של יוני היה שמירת המורשת המשפחתית המורחבת: רישום והרחבת “עץ המשפחה”, הקלדה והוצאה לאור של מכתבי הוריו ומכתבי סביו לבית גליקסון, “אהבת משה ומאשה”.
בקיץ 2014 קיבל יוני את תוצאות הבדיקה שהעידה כי חלה בסרטן המעי הגס. מאותו היום נלחם בנחישות ובאופטימיות במחלה, תחילה בטיפולים כימותרפיים וביולוגיים, ובהמשך בסדרה של ניתוחי כבד קשים. יוני היה ממוקד בסיכוי להחלמה ונאבק ללא מורֶך לב, כשכל הסובבים אותו תומכים ומצטרפים אליו בַּתקווה הַגדולה.
בערב שבת, שלושה בתמוז תשע”ה, תשעה עשר ביוּני 2015, הלך יוני לעולמו, והוא אך בן שישים ושלוש.

המשפחה וקיבוץ אורטל הוציאו לזכרו ספר ובו כתביו וכתבים עליו. המעונינים בכך יכולים בשמחה לקבל עותק מהספר (אצל אשתו יעל).

התחבר אל האתר
דילוג לתוכן